Nauki o życiu (life science)

  • Tłocznia Maurer

    Marka znana przede wszystkim z soków ekologicznych, tradycyjnie tłoczonych, bez konserwantów i cukru. Lider pod względem siły i potencjału rozwojowego RISu „Nauki o życiu". Zawdzięcza to w głównej mierze zaufaniu, obecności na rynku detalicznym oraz rozgłosowi w sieci (wysokie echo mediowe: 58%). Marka dobrze znana w regionie, eksportuje też na rynki zagraniczne. Przed nią wyzwanie rozwojowe: zbudowanie wizerunku i dystrybucji na poziomie ogólnopolskim.

  • Vitberg

    Marka producenta sprzętu rehabilitacyjnego, w tym pionierskiego urządzenia do wielostronnej wibroterapii. Podstawowe produkty oferowane przez markę znajdują zastosowanie w rehabilitacji pourazowej, łagodzeniu bólu i relaksacji - zarówno w placówkach medycznych, jak i w warunkach domowych. Marka dobrze odpowiada na zapotrzebowanie rynku związane ze starzeniem się się społeczeństwa oraz trendem fitnessowym.

  • Wolarek

    Rodzinna marka Wolarek reprezentuje tradycję, niezmienność receptur i związki z "małą ojczyzną", a zatem wartości bardzo poszukiwane w zglobalizowanym świecie. Funkcjonuje od 1980 roku oferując aromatyczne szynki, kiełbasy, polędwice z tradycyjnej wędzarni. Kiełbasa Lisiecka otrzymała przyznany przez Unię Europejską certyfikat produktu regionalnego.

  • Uzdrowisko Wysowa

    Jedna z marek małopolskich o najdłuższej obecności na rynku (od 1959 roku), ściśle związana z warunkami naturalnymi regionu. Obok produkcji wód mineralnych i leczniczych (marka Wysowianka) prowadzi kuracje uzdrowiskowe, których tradycje sięgają XVIII w. Marka buduje swoją wiarygodność odnosząc się do natury: górskich źródeł i mikroklimatu oraz do korzyści zdrowotnych.

  • Hean

    HEAN to jedna z małopolskich marek, która już zdołała się przebić na rynek ogólnopolski i międzynarodowy (w tym jako private labels). Powstała w 1981 roku, dostarcza kosmetyki makijażowe i pielęgnacyjne do ponad 2000 sklepów kosmetycznych na terenie całej Polski. Stara się systematycznie wzmacniać swoje udziały rynkowe wśród odbiorców indywidualnych i profesjonalnych, dba o wizerunek marki i inwestuje w jej odświeżanie.

  • Spiżarnia Doliny Karpia

    Spiżarnia Doliny Karpia powstała w 2010 roku jako marka rodzinna. Oprócz karpia w ofercie znajdują się również inne ryby hodowane na tym terenie m.in. pstrąg, jesiotr, sum oraz ich przetwory. Warto zauważyć, że sam region geograficzny, w którym działa Spiżarnia ma szanse stać się marką, ponieważ działają tam również inni producenci ryb.

  • Przetwórstwo Mięsne Płatek

    Obecni właściciele firmy czerpią z wielopokoleniowego doświadczeniu ojca i dziadka. Ich ambicją jest zarówno podtrzymanie jakości, jak i tradycji. W firmie został wdrożony systemu HACCP, a wędzarnia opalana drzewem odpowiedniego gatunku. Perspektywy dla firmy związane są przede wszystkim z wyrobami naturalnymi, bez dodatków chemicznych.

  • Zakład Masarski "S.Mądry"

    Zakład Masarski "S. Mądry" jest marką rodzinną, co pozwala zbudować jej wiarygodność. Specjalizuje się w tradycyjnych wyrobach wytwarzanych w oparciu o receptury przekazywane z pokolenia na pokolenie. Znana jest przede wszystkim z produkcji Kiełbasy Lisieckiej, uważanej przez niektórych ekspertów za wizytówkę małopolskiej branży spożywczej.

  • Prodromus

    Marka aparatów do rehabilitacji kończyn dolnych pacjentów z dysfunkcjami chodu. Flagowym produktem jest Prodrobot - zautomatyzowany trenażer dla osób z silnym upośledzeniem chodu, owoc wieloletnich badań przy współpracy socjalistów z zakresu fizjoterapii i biomechaniki. Marka ma ambitne "osiągnięcia statusu firmy obecnej na globalnym rynku" i zapowiada ekspansję na kolejne kontynenty i kraje.

  • dreamwater

    dreamwater to marka bezbutlowych dystrybutorów wody pitnej, które są ekologiczne i których nie trzeba okresowo wymieniać. Dzięki specjalnemu szeregowi filtrów mogą być one podłączane bezpośrednio do sieci wodociągowej. Marka reklamuje swoje produkty jako "połączenie nowatorstwa, ekologii i dbałości o zdrowie". Oferta skierowana jest do instytucji, jak i domów prywatnych.

  • Huzar

    Marka, która od 1997 roku firmuje miody naturalne, pitne oraz innowacyjny produkt: kremy miodowe, a także kosmetyki na bazie miodu. Sprawnie dyskontuje rosnący trend ku zdrowemu życiu i zainteresowanie naturalnymi, tradycyjnymi produktami. Pozyskuje surowiec ze sprawdzonych polskich pasiek; sprowadza też do polski miody o egzotycznych smakach.

  • Tukan Centrum Rehabilitacji

    Ośrodek rehabilitacyjny w Nowym Sączu (narządy ruchu), a od 2011 r. także nowy kompleks w Łabowej (leczenie po incydentach i operacjach neurologicznych). Marka pozycjonuje się w wyższym segmencie rynkowym, obiecując wysokie standardy usług. Dostrzega też potencjał w oferowaniu terapii o kierunku gerontologicznym. Rozpoznawalna na razie raczej w skali lokalnej, ale odnotowywana w mediach (echo mediowe: 25%)

  • Pstrąg Ojcowski

    Pstrąg Ojcowski to marka rodzinna założona przez matkę i córkę, które postanowiły przywrócić świetność stawom znajdującym się w sercu Ojcowskiego Parku Narodowego. Tradycja tutejszej hodowli sięga lat 30. ubiegłego wieku. Marka stara się łączyć tradycje kulinarne ze współczesną wrażliwością ekologiczną oraz dziedzictwem regionalnym.  Pstrąg Ojcowski należy do Europejskiej Sieci Regionalnego Dziedzictwa Kulinarnego.

  • Farmona

    Jedna z wzorcowych marek małopolskich, o zasięgu i renomie ogólnopolskiej, budująca pozycję na rynkach zagranicznych (obecna w 60 krajach). Systematycznie rozwija swój portfel, prowadzi wszechstronną działalność promocyjną: TV, internet, trade, akcje społeczne. W regionie cieszy się wysoką świadomością oraz rozgłosem (echo mediowe: 57%) i zdaniem Małopolan zasługuje na miano wizytówki regionu.

  • Bielenda

    Marka kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy, obecna na rynku od 1990 roku. Rozpoznawalność i penetracja marki ma charakter ogólnopolski, dzięki systematycznej komunikacji marketingowej za pośrednictwem szeroko-zasięgowych mediów. Zgodnie z najnowszymi trendami konsumenckimi marka łączy naturalne składniki z najnowszymi osiągnięciami kosmetologii. Eksportuje swoje wyroby na kilkanaście rynków na całym świecie.

  • BioTe21

    Marka operuje w kategoriach, w których eksperci widzą przyszłość medycyny: biotechnologia i inżynieria genetyczna. Pozwalają one m.in. na spersonalizowanie terapii medycznych i farmakologicznych, są też wykorzystywane w medycynie molekularnej. BioTe21 zajmuje się poszukiwaniem zastosowań nowych odkryć naukowych. W swoim zaawansowanym laboratorium prowadzi też własne badania.